
Szonja
vagyok
Én vagyok az a lány, aki nagyon sok Skool foglalkozáson vettem részt, mégsem lettem informatikus. Kereskedelem és marketing szakon szereztem diplomát, ma pedig egy média ügynökségnél dolgozom.
A programozás rengeteg önbizalmat és egy széles látókört adott nekem, ezt a tudást pedig a mai napig használom.
Az én történetem
Mi a te szupererőd?
Az én szupererőm az, hogy gyorsan és hatékonyan tudok reagálni a változó helyzetekre és képes vagyok több projektet is egyszerre kezelni, anélkül, hogy elveszíteném a fókuszt.
Mi az, amivel nap, mint nap foglalkozol a munkahelyeden?
Nap mint nap programmatic és display kampányokat kezelek, együttműködve különböző médiaügynökségekkel vagy magánügyfelekkel. Felelős vagyok azért, hogy a kampányok az ügyfél elvárásai szerint teljesüljenek. Segítem őket az egyes technikai specifikációk pontos betartásában, optimalizálom a kampányokat illetve végül segítek az eredmények elemzésében, statisztikákban.
Mit szeretsz a legjobban a munkádban?
Azt szeretem legjobban, hogy mindig van valami új kihívás. A digitális kampányok világa folyamatosan fejlődik, így mindig van lehetőség tanulni, kísérletezni, és még jobban megérteni a piac működését. Átfogólag is ez vonz a digitális marketing világában. Folyamatosan változó lehetőségek nyílnak az új platformok megjelenésével, a trendek nagyon gyorsan változnak és így nehéz ráunni.
Mi a legnagyobb büszkeséged a munkádban?
A legnagyobb büszkeségem, hogy még nappali tagozatos egyetemistaként kezdtem el teljes állásban dolgozni. Sikeresen egyeztettem össze az egyetemi óráimat a munkahelyi feladataimmal és emellett írtam és védtem meg a szakdolgozatomat.
Hogyan segített neked a Skool az elindulásban az informatikai pályán?
A Skool nemcsak technikai tudást adott, hanem magabiztosságot is, hogy a tech területén is lehet helyem. Megtanultam, hogyan gondolkodjak algoritmikusan, hogyan közelítsem meg a problémákat és ez a strukturált gondolkodás a mai munkámban is rengeteget segít. Bár nem használom jelenleg a konkrét megszerzett tudásomat, de segít átlátni például a mérőkódok működését vagy a HTML alapú bannereket.
Szerinted miért lenne fontos hogy több lány válassza a tech szektort?
A diverzitás mindig hozzáadott értéket jelent, és a lányok egyedi szemléletet hoznak a tech szektorba. Szerintem fontos, hogy minél többen legyünk ezen a területen, mert így új ötletek, innovációk születhetnek, amelyek mindenkit előre visznek. Illetve fontosnak tartom elengedni a berögződött normákat, miszerint léteznek férfias és nőies szakmák.
Te magad kit tekintesz példaképnek, honnan merítesz inspirációt?
Nincs egy konkrét példaképem, de sokszor merítek inspirációt a marketing és digitális média területén dolgozó szakemberektől, akikkel találkozom. Izgalmas látni, hogy hogyan alkalmazzák a legújabb technológiákat és például a mesterséges intelligenciát a kampányokban. Egy ilyen példa a Dove jelenlegi videó megjelenítése, ahol AI segítségével alkotják meg a “tökéletes” Dove nőket. Emellett motiválnak az olyan innovatív megoldások, amelyek hatékonyan ötvözik a kreativitást és a technológiát a marketing világában.
Mit gondolsz, mi ennek az iparágnak a legnagyobb vonzereje? És mik a leghamisabb mítoszok?
A legnagyobb vonzerő szerintem az, hogy mindig van hova fejlődni, és hogy folyamatosan új lehetőségek nyílnak. A legnagyobb mítosz pedig talán az, hogy ez egy férfiak által uralt terület lenne – valójában egyre több nő van jelen, és hatalmas szerepük van az innovációban.
Szerinted melyik lesz a következő évek meghatározó tech trendje, és miért?
A mesterséges intelligencia (AI) folyamatos fejlődése és alkalmazása lesz az egyik meghatározó trend. Egyre több iparágban láthatjuk, hogy az AI hogyan segít hatékonyabbá tenni a folyamatokat, és ez a marketing területén is komoly áttöréseket hozhat.
Kinek ajánlanád a Skoolt és miért?
Minden olyan lánynak ajánlanám, aki érdeklődik a technológia iránt, de esetleg bizonytalan abban, hogy merjen-e ebbe az irányba menni. A Skool biztonságos és támogató környezetet nyújt, ahol nemcsak technikai tudást, hanem önbizalmat is lehet szerezni. Viszont azoknak is ajánlom, akik nem feltétlen a tech világában képzelik el a jövőjüket, mert én is nagyon jól éreztem magam mind a lányok, mind az oktatók között. Jó élményként gondolok vissza rá és csupa olyan lehetőség nyílt meg számomra a Skool után, amire a kapcsolatok nélkül nem lehetett volna. Illetve nem is tudtam volna ezekről a lehetőségekről!
+1 kérdés: ha csak egy tanácsot adhatnál a lányoknak egy sikeres tech karrier elindításához, mi lenne az?
Bár a programozás világát nagyon izgalmasnak találtam, mégis jobban érdekelt a marketing, amire végül jelentkeztem. Kereskedelem és marketing szakon, e-business menedzsment specializációval szereztem diplomát, és az online üzleti modellek iránti érdeklődésem terelt erre a területre. Az e-business-ek, e-piacok és ezeknek a háttereit ismerhettem meg, valamint betekintést nyerhettem a UX/UI szakirányba is, következő célom ezt a területet is jobban megismerni.